Zpravidla více než milion korun hodlají investovat do už zahájené volební kampaně politické strany a hnutí, které se budou v září při komunálních volbách v Olomouci ucházet o hlasy voličů. Peníze budou směřovat hlavně do billboardů, reklamních tiskovin i kontaktní kampaně včetně kulturních akcí. Výdaje politických stran a hnutí na tyto marketingové aktivity ve srovnání s volbami 2018 nevzrostly, vyplývá z ankety.
Hnutí ANO na kampaň pro komunální volby v Olomouci vyčlenilo až 1,8 milionu korun. „Část na to dává krajská organizace a zbytek si financují kandidáti sami,“ řekl místopředseda místní organizace ANO Miloslav Tichý, podle kterého plánované výdaje jsou o něco nižší než před čtyřmi lety. Třetina peněz je určena na venkovní reklamu, třetina na kontaktní kampaň a třetina na tiskoviny a inzerci v tištěných či online médiích.
Koalice Spolu, kterou tvoří ODS, KDU-ČSL a TOP 09, do kampaně investuje celkem 1,7 milionu korun. „Hradíme z toho inzerci, fotografické a grafické práce, outdoorovou reklamu, tiskoviny a na 16. září chystáme koncert pro voličce,“ řekla manažerka ODS Věra Zukalová.
Jeden až dva miliony korun chce do volební kampaně v Olomouci investovat hnutí spOLečně. „Naše náklady na předvolební kampaň budou nižší než v roce 2018. Souvisí to s tím, že před čtyřmi lety jsme kandidovali poprvé a uváděli se do politického podvědomí, takže kampaň tehdy byla samozřejmě mnohem masivnější. Letos už nemusí být tak velká,“ řekl lídr kandidátky spOLečně Otakar Bačák.
Podobný rozpočet má na předvolební kampaň také koalice hnutí ProOlomouc a Pirátů. „Zatím činí 1,138 milionu korun. Nejsou do toho ale započítány dary, které ještě mohou přijít,“ řekl krajský předseda Pirátů Viktor Tichák, podle kterého horní hranice výdajů činí 1,5 milionu korun. „Zhruba třetina rozpočtu je vyčleněna na outdoorovou kampaň. Billboardů ale máme jenom pár, spíše se zaměřujeme na menší plakáty a reklamu v MHD. Značnou část peněz investujeme do tiskovin, které budeme roznášet. Součástí rozpočtu je také on-line a kontaktní kampaň,“ podotkl.
Magistrát pro komunální volby v Olomouci zaregistroval kandidátky Spolu, SPD a Trikolora, ANO 2011, koalice Svobodní, Soukromníci, Koruna Česká a Konzervativní strana, KSČM, ProOlomouc a Piráti, Přísaha – občanské hnutí Roberta Šlachty, Olomoučané, koalice STAN, Zelení a nezávislé olomoucké osobnosti, Sdružení pro republiku-Republikánská strana Čech, Moravy a Slezska a hnutí spOLečně.
Před čtyřmi lety komunální volby v Olomouci vyhrálo ANO se 14 mandáty. Druhé skončilo ProOlomouc s šesti mandáty, třetí koalice Piráti a Starostové rovněž se šesti zastupiteli. Čtvrtá ODS získala pět mandátů, čtyři měla pátá KDU-ČSL. Šesté skončilo hnutí spOLečně se třemi mandáty. Sedmou příčku obsadila koalice SPD a SPOZ rovněž se třemi zastupiteli. Na osmém místě skončila KSČM se dvěma mandáty. Devátá ČSSD získala dva mandáty. Koalici vytvořily ANO společně s ODS, KDU-ČSL a hnutím spOLečně.