Olomoucký krajský úřad vyzval vlastníka k odstranění 14 billboardů, které v rozporu se zákonem stojí v ochranném pásmu silnic první třídy v Olomouci, Prostějově, Hranicích, Lipníku nad Bečvou a Přerově. Mezi těmito nelegálně umístěnými reklamními poutači jsou i velké billboardy s plochou kolem 35 metrů čtverečních.
Reklamní agentura se k vlastnictví billboardů nehlásí a firma, které by měly reklamní plochy patřit, je v likvidaci. Pokud vlastník billboardy v požadovaném termínu neodstraní, učiní tak krajský úřad na jeho náklady. Informace pochází z vyhlášky hejtmanství. Zákon billboardy v blízkosti hlavních silničních tahů zakazuje od podzimu 2017.
Na billboardy stojící v ochranném pásmu silnic první třídy upozornil krajský úřad v srpnu oznamovatel z Přerova. Reklamní zařízení nemají označení, kdo je jejich vlastníkem. Plochy v létě nabízela k pronájmu přerovská společnost A.R.T. 247. Její jednatel Aleš Řihošek ale hejtmanství sdělil, že jeho agentura před několika lety převedla svá vlastnická práva ke všem problematickým reklamním zařízení na pražskou společnost Taxi Partner. Firma Taxi Partner je v likvidaci a podle jejího správce nemá žádný majetek, takže ani není vlastníkem billboardů. Pokud se výzva hejtmanství ve stanoveném termínu mine účinkem, tak úřad reklamní poutače zakryje a následně zlikviduje.
Odstranění billboardů z ochranného pásma dálnic a silnic první třídy vyžaduje novela zákona o pozemních komunikacích platná od září 2017. Majitelům reklamních ploch nařizuje z bezpečnostních důvodů jejich odstranění, pokud jsou blíže než 250 metrů od dálnic a 50 metrů od silnic první třídy. Silnice první třídy v Olomouckém kraji dříve lemovaly přibližně čtyři stovky reklamních ploch. Hejtmanství od podzimu 2017 zjišťovalo vlastníky těchto billboardů a vyzývalo je k jejich odstranění. Někteří majitelé billboardů se ale snažili jejich likvidaci co nejvíce oddálit.
Nařízení o odstranění billboardů, motivované zvýšením bezpečnosti silničního provozu, se netýká zastavěných území, kde je ale reklamních ploch nejvíc. Odborníci odhadovali, že v Česku bylo na podzim 2017 zhruba 25 tisíc reklamních poutačů.