Na hlavním železničním koridoru u Zábřehu na Šumpersku dnes dopoledne jely proti sobě na jedné koleji souprava Pendolino a osobní vlak. Strojvedoucí střetu zabránili, vlaky zastavily na vzdálenosti 57,5 metru od sebe. Vlaky se ocitly na jedné koleji zřejmě vinou traťového dispečera, vyplývá to z předběžných výsledků vyšetřování Drážní inspekce. Šetření ještě není ale ukončeno, řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Na událost upozornil web Zdopravy.cz. Provoz na trati výrazně zasáhl do dopravy na koridoru, stále je omezen.
Vlaky se proti sobě ocitly na jedné koleji mezi Krasíkovem a Hoštejnem v 08:46. Šlo o vlak SC Pendolino jedoucího z Bohumína do Františkových Lázní a osobní vlak, který jel z České Třebové do Zábřehu na Moravě. „Strojvedoucí obou vlaků stihli zastavit včas ve vzdálenosti 57,5 metru od sebe bez dalších následků,“ uvedl mluvčí Drážní inspekce.
Právě Drážní inspekce začala mimořádnou událost okamžitě vyšetřovat. „Šetření mimořádné události je teprve na začátku, ale již v tento okamžik můžeme uvést, že ve stanici Hoštejn se konala výluka staničního zabezpečovacího zařízení a řízení provozu neprobíhalo standardním způsobem, kdy byly kladeny vyšší nároky na pozornost traťového dispečera při stavění vlakových cest, tedy i poloh výhybek,“ doplnil Drápal.
Traťový dispečer je zaměstnancem Správy železnic. „Podle průběžných informací z vyšetřování byla událost pravděpodobně způsobena chybou na straně zaměstnance řízení provozu Správy železnic, šlo o pochybení jednotlivce,“ řekla dnes mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Doplnila, že po incidentu byly obě soupravy staženy do Přerova, kde zástupci Drážní inspekce stáhli veškeré informace technického charakteru, které jsou potřebné pro další vyšetřování.
Provoz na trati byl po incidentu přerušen, na stránkách Českých drah byla jako důvod uvedena dopravní závada. V 10:00 byl provoz mezi stanicemi Zábřeh na Moravě a Rudoltice částečně obnoven po jedné ze dvou traťových kolejí, s omezením se podle mluvčí Friebové zatím počítá do 14:00.
Událost pocítili cestující na nádražích po celém páteřním koridoru – například ještě v 11:00 podle informačních tabulí z olomouckého hlavního nádraží čekali cestující na odjezd vlaků i přes 1,5 hodiny, obdobné zpoždění měly vlaky i z opačného směru. Se zpožděním vlaků na této trati musí počítat lidé i po 13:00, jsou však již menší.