Velkému náporu lyžařů čelí již třetí den lyžařské středisko na Červenohorském sedle v Jeseníkách, tamní parkoviště s kapacitou zhruba 600 míst je každé dopoledne obsazené. Provozovatel střediska Martin Dubský proto lyžařům doporučuje, aby přijížděli buď časně ráno, nebo naopak až po poledni, kdy se parkoviště uvolní, řekl dnes ČTK. Podle něho by situaci částečně ulevily skibusy, které využívají především běžkaři. Začnou však jezdit až od 4. ledna, jak dnes ČTK potvrdil šéf jesenického sdružení cestovního ruchu Tomáš Rak.
„Problém s přeplněným parkovištěm se vyskytuje vždy mezi 09:30 a 11:30, trvá to takto už tři dny. Kapacita parkoviště je 600 až 650 míst, závisí však na množství sněhové pokrývky,“ uvedl Dubský. O naplněnosti parkoviště informuje provozovatel střediska přijíždějící návštěvníky na informačních cedulích pod sedlem z obou stran. Zájem lyžařů podle něj souvisí i s pěkným počasím. „Je tady inverze, je tady krásně, jsou výborné podmínky – kvůli parkování si musejí lidé přivstat nebo počkat po svátcích,“ doplnil.
Situaci od prvního lednového víkendu částečně uleví skibusy, které by měly začít jezdit pravidelně od 4. ledna každý víkend až do poloviny března. Využívají je především běžkaři, pro které je sedlo výchozím místem běžeckých stop. Podle Dubského však měly jezdit už během svátků. „Přispíváme na ně a teď se dozvíme, že začnou jezdit až od ledna,“ posteskl si. Uvědomuje si přitom, že situace s parkovištěm řadu lidí rozladila.
Podle ředitele Jeseníky – sdružení cestovního ruchu Raka pojedou skibusy přes sedlo od prvního víkendu v lednu, tedy od 4. ledna. „Skibusy stojí peníze, které jsme v rozpočtu neměli. Když je zasmluvníme a není počasí, všichni by se naopak podivovali, proč jezdí,“ řekl dnes ČTK Rak. „Teď je sníh, ale sníh být nemusel – plán byl zprovoznit skibusy od Nového roku,“ doplnil Rak.
Upřesnil, že provoz skibusů stojí 180 tisíc korun za sezonu, jezdí vždy o víkendech, a to šest spojů. Zástupci Červenohorského sedla na něj přispívají 30 tisíc korun. Podle Raka je nutné problém vyřešit například vybudováním terasovitého záchytného parkoviště, které je již dlouhodobě v plánu.