Přerovská radnice vyhlásila designérskou soutěž na nové logo a jednotný vizuální styl města. Organizaci soutěže dostala na starost firma Czechdesign, která podobnou zakázku zajistila pro několik dalších měst. Výsledky soutěže budou zveřejněny na konci letošního roku. Autor vítězného návrhu získá od Přerova zakázku na zpracování grafického manuálu, jejíž předpokládaná hodnota je 550 tisíc korun bez DPH.
Přerovští radní se snažili najít nové logo už v roce 2016. Grafici tehdy přihlásili téměř 200 prací. Na nejzdařilejších návrzích, které doporučila odborná komise, se ale radní neshodli.
Přerov nyní používá pouze městský znak s věžemi a zubří hlavou, který je odkazem na historii Přerova. Prvky nového vizuálního stylu by se měly stát například i součástí nové budovy magistrátu, kterou stavbaři rekonstruují na náměstí TGM. Logo bude vytištěno na plakátech, reklamních předmětech a graficky zvýrazní Přerovské listy. Proměnou projdou také webové stránky města a postupně se nový grafický prvek reprezentující město Přerov promítne například i do navigačního systému magistrátních budov či uličních informačních směrovek.
„Jednotný vizuální styl je obecně způsobem komunikace města s veřejností, obchodními partnery i pracovníky uvnitř organizace. My jsme v tomto ohledu několik let váhali a prezentovali se směrem ven pouze historickým znakem města. Záměr nové vizuální identity města považuji za důležitý krok směrem k moderní prezentaci. Těším se proto na práci grafiků, kteří pomohou nalézt Přerovu novou vizuální tvář,“ uvedl Vrána.
Vítěze soutěže na nové logo a jednotný vizuální styl vybere porota složená ze tří nezávislých odborníků nominovaných Czechdesignem a dvou zástupců města. „Naším cílem je pomoci městu Přerov najít nový, jedinečný vizuální styl, který bude reprezentovat jeho historii a charakter. Jako organizace poskytujeme odbornou podporu při přípravě soutěžní dokumentace a zajišťujeme transparentní průběh soutěže. Věříme, že se díky procesu profesionálně vedené designérské soutěže podaří nalézt vizuální identitu, která nejen osloví občany, ale také přispěje k dalšímu rozvoji města,“ uvedla Jana Vinšová ze společnosti Czechdesign.