Ve školách by se mladí lidé měli vzdělávat krom všeobecného rozhledu také v praktických záležitostech následujícího života. V souvislosti s tím startuje v kraji projekt Implementace dlouhodobého záměru v Olomouckém kraji, v rámci kterého by během následujících čtyř let měly vzniknout metodiky, jak zapojit také umělou inteligenci nebo rozvíjet tělovýchovu.
„Chceme, aby žáky a studenty škola nejen něco naučila, ale aby je také bavila, byla pro ně bezpečným prostředím a připravila je do života,“ uvedl krajský radní pro školství Aleš Jakubec (TOP 09). Kraj se tak v následujících čtyřech letech zaměří na moderní trendy, které se ve školství začínají teprve objevovat. Krom rozvoje pohybových aktivit na školách, podpory zdravého životního stylu a podnikavosti u studentů se projekt zaměří také na umělou inteligenci a kyberbezpečnost a její zapojení ve výuce.
„Máme kabinet pro metodickou podporu, který se nachází v Šumperku. Tam se zabývají informačními technologiemi a teď právě i umělou inteligencí,“ uvedl pro Report Jakubec. Implementace by měla spočívat ve vzdělávání učitelů, kteří jsou se žáky v bezprostředním kontaktu.
Projekt zahrnuje nejen širokou spolupráci s pedagogy na středních a základních školách, ale pozornost soustředí rovněž na nejnižší stupeň vzdělávání. Důležitou aktivitou bude podpora budoucích učitelů a učitelek mateřských škol, protože právě ve školkách cesta dětí školním světem začíná.
„Plánované aktivity a výstupy se stanou všem pedagogům v kraji neocenitelným zdrojem informací, metodické podpory a sdílených zkušeností v dynamicky se rozvíjejících oborech vzdělávání,“ podtrhuje význam projektu Miroslav Gajdůšek, vedoucí odboru školství a mládeže Krajského úřadu Olomouckého kraje.