Olomouc i v nelehké době a s velmi malým rozpočtem vytvořila kvalitní kampaň na podporu turismu. Slogan „…to musíte“ si vysloužil od odborné poroty v soutěži Velká cena cestovního ruchu celorepublikový bronz.
Oceněná kampaň míří na pocity budoucích turistů slogany Olomouc – to musíte… a podle vizuálu se v nich obměňovalo, vidět, zažít, ochutnat. Vyhlášení výsledků se konalo v rámci odborné celostátní konference o cestovním ruchu pořádané za podpory agentury CzechTourism.
„Oproti prvním Karlovým Varům, které investovaly do kampanĕ padesát milionů korun, jsme ve dvou mĕsících po první vlnĕ covidu vymysleli kampaň pro české turisty a mohli do ní investovat řádovĕ jen stovky tisíc. K tomu jsme nakoupili turistické karty Olomouc Region Card jako pobídku pro pobyt na více než dva dny v olomouckých ubytovacích zařízeních, kdy nás na podzim podpořil i Olomoucký kraj,“ uvedla náměstkyně primátora Markéta Záleská, do jejíž gesce cestovní ruch spadá.
S kampaní, pobytovými balíčky, kartou plnou výhod i novými prohlídkovými okruhy vyrazili pracovníci oddělení cestovního ruchu také na roadshow, aby Olomouc osobně představili lidem v jiných českých městech. Důraz kladli na individuální cestování a plány na rodinnou dovolenou. Lákadlem se ale staly i nové sluneční hodiny, které se na budovu radnice vrátily po rekonstrukci fasády.